ראש הממשלה נתניהו נשא נאום נרחב בטקס סיום קורס הקצינים בבה״ד 1 בערב יום חמישי, והבטיח שלעולם לא תשיג איראן נשק גרעיני — עם הסכם או בלעדיו. הוא השווה את המאבק הנוכחי למבצע אנטבה, שיבח את קציני המילואים שעזבו את משפחותיהם, והדגיש כי החזק שורד במזרח התיכון.
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בטקס סיום קורס הקצינים של צה״ל בבה״ד 1 בערב יום חמישי, בנאום מקיף שנגע בעימות הגרעיני מול איראן, במורשת מבצע אנטבה ובעמדתה האזורית של ישראל.
נתניהו הצהיר שכל עוד הוא ראש הממשלה, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני — "עם הסכם או בלי הסכם." הוא ציין את יום השנה ה-50 למבצע שחרור החטופים באנטבה, שבו נפל אחיו יונתן נתניהו, כדוגמה ליכולתו של צה״ל לבצע משימות נועזות. לדבריו, במבצע ההוא הוחזרו כל החטופים הביתה מלבד דורה בלוך, שנרצחה למחרת בהוראת אידי אמין.
ראש הממשלה שיבח את משרתי המילואים, וסיפר שנפגש לאחרונה עם בוגרי קורס קציני מילואים בני 30, 40 ואף 50, שעוזבים את משפחותיהם ונכדיהם כדי לשרת. כשנשאל לאן פניה של ישראל בעוד 30 שנה, אמר שב״אזורנו החזק שורד, אין מקום לחלשים — הם נטרפים ונעלמים," וחזה שישראל תהיה חזקה אף יותר הודות ללוחמיה ולרוחה.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה 18:43 וב-20:04 (גם בביולין וגם בכתבה), נתניהו התייחס גם לרצועת הביטחון בדרום לבנון ותקף את יריביו הפוליטיים באותו טקס. נאום הערב בטקס הסיום מחזק את אותם נושאים מרכזיים: מדיניות איראן, חוסן צבאי ורציפות המערכה רבת-החזיתות של ישראל.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
