ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי ישראל מקימה אזור חיץ ביטחוני בדרום לבנון כדי למנוע התקפות חיזבאללה, והתחייב למנוע מאיראן נשק גרעיני, אותו כינה איום קיומי. דבריו נאמרו בוועידת השלטון המקומי, לפי דיווח אל-ג׳זירה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר הערב (רביעי) על מחויבותו לרצועת ביטחון בדרום לבנון ולחסימת תוכנית הגרעין האיראנית, בנאום בוועידת השלטון המקומי. לפי דיווח אל-ג׳זירה, נתניהו אמר: 'אנחנו מקימים אזור חיץ ביטחוני בדרום לבנון כדי למנוע מחיזבאללה לבצע התקפות נגדנו' והוסיף: 'יש עוד דברים שעלינו לעשות בלבנון.'
בנוגע לאיראן אמר נתניהו: 'ביצענו פעולות רבות באיראן ואנחנו פועלים למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. השגת נשק גרעיני על ידי איראן מהווה איום קיומי עלינו, ואנחנו נמנע זאת.' הדברים מגיעים במסגרת קמפיין ציבורי מתמשך של ראש הממשלה בשתי חזיתות אלו, כפי שדיווח The Zioneer בכמה עלונים בשבועות האחרונים — כולל נאום בוועידת JNS ביום ראשון בו התחייב שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני תחת משמרתו, והצהרות קודמות על החזקת רצועת הביטחון 'כל עוד יידרש.' מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם, בנאום בעשוראא ב-17 ביוני, דחה כל אזור בשליטה ישראלית בדרום לבנון וכינה את העימות קיומי.
הצהרת הערב אינה מוסיפה פרטים מבצעיים חדשים אך מחזקת את המדיניות המוצהרת של הממשלה כפי שהובעה שוב ושוב מאז תחילת יוני. לא נמסרו פרטים נוספים על לוח הזמנים או היקף אזור החיץ.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
