הפתיח
ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (רביעי) כי ישראל פועלת להקמת אזור חיץ ביטחוני בדרום לבנון במטרה לנטרל את יכולתו של חיזבאללה לבצע התקפות. בנאום שנשא בוועידת השלטון המקומי, חזר נתניהו על מחויבותה של ישראל למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני, אותו הגדיר כאיום קיומי על המדינה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל את נאומו בוועידת השלטון המקומי ביום רביעי כדי לשרטט את תמונת המצב הביטחונית של ישראל בגבול הצפון ואת האסטרטגיה ארוכת הטווח מול איראן. על פי דיווחים המצטטים את דבריו, נתניהו אישר כי ישראל מקימה אזור ביטחון — רצועת חיץ — בתוך דרום לבנון. המטרה המוצהרת של אזור זה היא למנוע מחיזבאללה לבצע התקפות חוצות גבול נגד אזרחי ישראל ועמדות צה״ל.
האסטרטגיה הביטחונית בלבנון
דבריו של ראש הממשלה מרמזים כי הנוכחות הצבאית הנוכחית בדרום לבנון עוברת תהליך של מיסוד לכדי רצועת ביטחון אסטרטגית. "יש עוד דברים שעלינו לעשות בלבנון", ציין נתניהו, ובכך הבהיר כי המבצע לאבטחת גבול הצפון נותר בשלב דינמי. דברים אלו עולים בקנה אחד עם הצהרות קודמות שבהן הדגיש ראש הממשלה כי צה״ל יחזיק בנוכחותו באזורים אלו כל עוד הצרכים הביטחוניים ידרשו זאת, למרות לחצים בינלאומיים או פנימיים לנסיגה.
איום הגרעין האיראני
בהתייחסו לאיום האזורי הרחב יותר, נתניהו פנה לנושא הרפובליקה האסלאמית של איראן. הוא הודה כי ישראל ביצעה "פעולות רבות" בתוך איראן ונותרה מחויבת למדיניות של מניעה אקטיבית בנוגע לשאיפות הגרעין של טהראן. על ידי הגדרת איראן גרעינית כ״איום קיומי", אותת ראש הממשלה כי ישראל רואה בפעולותיה נגד תוכנית הגרעין האיראנית עניין של הישרדות לאומית. הדברים תואמים את מדיניותו ארוכת השנים של נתניהו לשמירה על אופציה צבאית אמינה וביצוע פעולות חשאיות לעיכוב או שיבוש התקדמות הגרעין של איראן.
- The Zioneer Intelligence Desk
