ראש הממשלה נתניהו אמר כי ישראל שואפת להשתחרר מהתלות בנשק אמריקני. הלל ביטון רוזן, פרשן צבאי, כינה את ההצהרה "ההחלטה הכי חשובה מאז תחילת המלחמה" וטען כי ישראל חייבת לפעול כמעצמה בעידן שאחרי טראמפ. הדברים פורסמו בערוץ 14.
ראש הממשלה נתניהו אמר היום (שלישי) כי ישראל רוצה לצמצם את תלותה בארה״ב בתחום הנשק, הצהרה שמעמיקה נושא שהעלה בשבועות האחרונים. הלל ביטון רוזן, פרשן צבאי לשעבר בדרגה בכירה ופרשן ערוץ 14, כינה את ההצהרה כהחלטה החשובה ביותר מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר 2023. הדברים דווחו בערוץ 14.
זוהי האחרונה בסדרת הצהרות דומות של נתניהו. מסלול הסיקור שלנו מלמד כי הוא קרא לראשונה לעצמאות חימושית ביום שלישי, 23 ביוני, בשעה 11:57 בירושלים, בשיחה עם קורס קצינים קרביים במילואים בגוש עציון, והוסיף כי 'הכנו באיראן, זה עוד לא נגמר'. באותה שעה פורסמה גרסה נפרדת ולפיה אמר לחניכי הקורס כי ישראל 'חייבת לעצמאות מוחלטת בייצור חימוש'. ההצהרה המדווחת היום — כהצהרה כללית — מרחיבה את הקהל מעבר לסגור הקורס. איכות המקור נותרה זהה: דיווח יחיד בערוץ 14; טרם פורסם תמליל רשמי.
כפי ש-The Zioneer דיווח ב-15 ביוני, נתניהו אמר כי ישראל 'בונה בריתות חדשות ומבטיחה את עצמאותה החימושית'. ב-19 ביוני הזהירו מומחים מהמרכז לביטחון ומדיניות חוץ בירושלים כי השינוי במדיניות האמריקנית מחייב עצמאות ישראלית מוגברת. בנפרד, ב-16 ביוני, קרא ביטון רוזן להסיר את הגבלות האש על כוחות צה״ל בלבנון, בטענה שהמגבלות הנוכחיות אינן בנות-קיימא.
ההקשר המלא של הצהרת היום והשלכותיה המדיניות עדיין אינן ברורות. לא פורסמו פרטים נוספים בשאלה אם מדובר בשינוי ממשי במדיניות הרכש או הייצור.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
