קבוצת הורים ללוחמים בחטיבת הקומנדו המוצבת בדרום לבנון שלחה הערב (שלישי) מכתב חריף לרה״מ נתניהו, לשר הביטחון כ״ץ ולרמטכ״ל זמיר. ההורים מביעים דאגה עמוקה מהמשך הלחימה, טוענים כי הלוחמים נמצאים במצב פגיע עם נפגעים יומיים וכי האויב טרם הוכרע, ודורשים מהדרג המדיני להציג מטרות מבצעיות ברורות, צעדים להגנת החיילים ותוכנית להרחבת מעגל המשרתים.
המכתב, שנשלח הערב, מהווה הסלמה בביטוי הפומבי של דאגת משפחות לוחמים המשרתים בלבנון. בעוד שהפגנות והצהרות קודמות של אימהות ומשפחות שכולות קראו לתוכנית מדינית ברורה או לסיום הלחימה, זהו מכתב ישיר ומאורגן מהורים ללוחמי קומנדו שמשרתים כעת. הם מציבים אולטימטום: או הכרעה מהירה של האויב, או סיום מיידי של הלחימה והחזרת הכוחות הביתה. המכתב קורא גם להפסיק 'התבטאויות בלתי אחראיות' של שרים שעלולות, לדברי ההורים, לסכן את חיי הלוחמים, ודורש למנוע משרים וחברי כנסת שילדיהם אינם משרתים בצה״ל להשתתף בקבלת החלטות הנוגעות ללחימה. כפי שדיווח The Zioneer, הפגנה דומה של אימהות התקיימה מול בית הרמטכ״ל בשבת, 20 ביוני, ובימים האחרונים טענו ראשי הממשלה לשעבר יאיר לפיד ונפתלי בנט כי הדרג המדיני קושר את ידיהם של החיילים בלבנון. מכתב הורי הקומנדו ממסגר את הנושא לא כדעה פוליטית של גורמים לשעבר אלא כפנייה ישירה מהקרובים ביותר לחזית. צה״ל ומשרד ראש הממשלה טרם הגיבו.
- מתפתחבנט בתגובה למכתב הורי הלוחמים: "הממשלה קושרת את הידיים של החיילים"
- מתפתחחברי מרכז ליכוד, משפחות שכולות ופעילי חברה אזרחית קוראים לחופש פעולה מלא לצה״ל בלבנון
- מתפתחעשרות אימהות ללוחמים מפגינות מול בית הרמטכ״ל: "מסרבים לסכן את חיי בנינו בהחלטות פוליטיות"
- מתפתחראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד: קושרים לחיילים בלבנון את הידיים
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
