מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו אמר הערב כי לא ניתן לסיים את הלחימה באזור כל עוד שליחי איראן משגרים טילים ומל״טים מעיראק ומשתתפים בטרור, על פי דבריו שפורסמו בטלגרם.
בהצהרה שפורסמה הערב (שלישי) טען מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו כי המשך שיגור הטילים והמל״טים מעיראק על ידי שליחי איראן, לצד פעילות טרור רחבה המזכירה את חמאס וחיזבאללה, הופך הפסקת אש אזורית לבלתי אפשרית. הדברים מהדהדים הצהרה דומה שמסר רוביו מוקדם יותר היום, כפי שדיווח The Zioneer בשעה 19:25, בה קישר בין הלחימה לפרוקסי איראן מבלי לציין את עיראק. הניסוח החדש מכנה במפורש את עיראק כפלטפורמת השיגור, ומרחיב את ההיקף הגיאוגרפי של דאגות הממשל. דבריו של רוביו מגיעים על רקע מאמצים דיפלומטיים מתמשכים של ממשל טראמפ להפחתת המתיחות בסכסוך הפרוקסי בין ישראל לאיראן, אך וושינגטון ממשיכה לעמוד על כך שאיראן חייבת להפסיק את פעולות הפרוקסי — לרבות ממדינות שלישיות — בטרם תתאפשר הפסקת אש. לא דווח על תגובה מיידית מטהראן או מבגדאד.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
