מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו מסר כי השיחות בין ישראל ללבנון נמשכות, וכי במסגרתן נדונה העברת שליטה באזורים מסוימים לידי הרשויות הלבנוניות באופן מדורג. רוביו הוסיף כי ישראל הבהירה לוושינגטון שאילו חיזבאללה לא היה פועל באזור, כוחותיה לא היו נמצאים בלבנון.
מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו תיאר הערב (רביעי) בערב את מצב המגעים הדיפלומטיים בין ישראל ללבנון בשיחה עם N12. רוביו מסר כי השיחות נמשכות, ושאחד הנושאים הנידונים הוא העברת שליטה מדורגת באזורים מסוימים לידי הרשויות הלבנוניות. הוא הוסיף כי ישראל הבהירה לארצות הברית שכוחותיה לא היו נמצאים בלבנון אילו חיזבאללה לא היה פועל באזור — אמירה העולה בקנה אחד עם עמדתה היציבה של ישראל שנוכחותה הצבאית בדרום לבנון היא תגובה ישירה לפעילות חיזבאללה ואינה שאיפה טריטוריאלית.
דבריו נאמרים בתקופה של דיפלומטיה פעילה בתיווך אמריקני, כפי שדווח בעבר על ידי The Zioneer. מספר פריטי רקע בארכיוננו מציינים כי גורמים ישראלים חזרו והדגישו שהמצב בלבנון הוא מלחמה, לא הפסקת אש — מקורות ביטחוניים בכירים אמרו ל-Zioneer ב-20 ביוני שפעולות צה״ל נמשכות למרות שמועות דיפלומטיות. The Zioneer דיווח ב-22 ביוני כי ישראל שוקלת לאפשר לצבא לבנון להשתלט על אתר מנהרת חיזבאללה כמבחן לנכונות ביירות. תיאורו של רוביו את השיחות כעוסקות ב׳העברה מדורגת' נראה משקף את אותו מסלול דיפלומטי. לא נמסרו לוחות זמנים או תנאים ספציפיים חדשים בדבריו.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
