שגריר רוסיה באיראן, אלכסיי דדוב, הצהיר הערב (שבת) כי רוסיה מוכנה לשקול השתתפות בשיקום התשתיות האיראניות שניזוקו במהלך המלחמה, אם איראן תבקש זאת רשמית. דדוב הודיע גם כי נציגי תעשיות הגרעין של איראן ורוסיה יקיימו בקרוב שיחות במוסקבה בנוגע לבניית תחנת הכוח הגרעינית החדשה הורמוז.
שגריר רוסיה באיראן, אלכסיי דדוב, הצהיר הערב (שבת) כי מוסקבה פתוחה לשקול סיוע בשיקום תשתיות איראניות שניזוקו במהלך המלחמה, אם טהראן תגיש בקשה רשמית. דדוב הודיע גם כי נציגי תעשיות הגרעין של שתי המדינות ייפגשו בקרוב במוסקבה כדי לדון בבניית תחנת הכוח הגרעינית החדשה הורמוז באיראן.
ההצהרות, שדווחו הערב, מוסיפות מימד חדש ליחסי רוסיה-איראן המתרחבים. הן מגיעות על רקע דיפלומטי רחב יותר שבו מוסקבה מבקשת למצב עצמה כשותפה של טהראן בתחומי הגרעין והסרת הסנקציות. רוסיה ניהלה בעבר מעורבות עם איראן בנושאים גרעיניים: מוקדם יותר ביוני אמר מנכ״ל רוסאטום כי מומחים רוסים יחזרו בהדרגה לכור בבושהר, ומוסקבה בירכה על מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן בנושא ההבנות הגרעיניות. סגן שר החוץ הרוסי התחייב גם לפעולה משותפת להסרת הסנקציות על איראן.
ההצעה לשקם תשתיות שניזוקו במלחמה היא צעד בולט, שכן היא מרחיבה את מעורבות רוסיה מעבר לתחומי הגרעין והדיפלומטיה אל תוך שיקום ישיר. היקף הנזק המדויק או פרויקטי התשתית הספציפיים לא פורטו על ידי השגריר. לא אושר אם איראן ביקשה רשמית סיוע כזה או מה תהיה תרומתה הפיננסית או החומרית של רוסיה.
- מבוססרוסיה מברכת על מזכר ההבנות ארה״ב-איראן; מציעה לסייע בהבנות נוספות
- מתפתחסגן שר החוץ הרוסי: רוסיה ואיראן יפעלו במשותף להסרת הסנקציות על טהראן
- מתפתחמנכ״ל רוסאטום: מומחים רוסים יחזרו בהדרגה לכור בבושהר
- מתפתחסגן שר החוץ של רוסיה: רוסיה ובלארוס מוכנות להשתמש בכל האמצעים, כולל נשק גרעיני, כדי להבטיח את ביטחונן
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
