בכיר בממשל ארה״ב אמר לעמיחי שטיין (i24NEWS) כי שום דבר לא בוטל בכל הקשור לשיחות עם איראן. השיחות הטכניות בנוגע ליישום מזכר ההבנות (MoU) מתקדמות כמתוכנן לקראת הימים הקרובים, וערוצי התיאום למניעת חיכוך (deconfliction) שפעלו לאחר פסגת אגם לוצרן נותרו פעילים ומתפקדים.
דברי הבכיר האמריקאי — שנמסרו בלעדית לעמיחי שטיין מ-i24NEWS — סותרים ספקולציות לפיהן המסלול מול איראן תקוע לאחר פסגת אגם לוצרן. הבכיר הצהיר במפורש כי השיחות הטכניות, המתמקדות ביישום מזכר ההבנות, מתקדמות כמתוכנן, וכי מנגנוני התיאום למניעת חיכוך בין כוחות ארה״ב, איראן ובעלות בריתן פועלים כרגיל.
כפי שדיווח The Zioneer, ההבנות המתגבשות בין ארה״ב לאיראן עוררו דיון בישראל בשאלה האם הן מגבילות את פעילות צה״ל בדרום לבנון. גורמים ישראלים חזרו והדגישו כי ישראל אינה מחויבת לתנאי ההסכם (מעריב, 17 ביוני) וכי ניסיון איראן לקשר בין זירת לבנון לזירה הגרעינית נכשל (בכיר ישראלי, 12 ביוני).
הצהרת הבכיר האמריקאי מספקת אישור רשמי ראשון מזה ימים לכך שההליך הדיפלומטי ממשיך כסדרו. תוכן השיחות הטכניות וכל לוח זמנים לצעדים נוספים לא נמסר.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
