לשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסרה כי השב״כ הורה למשטרה להסיר דגלי ישראל שהונפו בדרך לקיבוץ בית רימון בגליל. לפי הלשכה, השוטרים אישרו כי ההנחיה באה מאנשי שב״כ שהיו במקום, שטענו שהדגלים "יתסיסו" את תושבי כפר כנא הסמוכה. בלשכה הגדירו את האירוע כ״חמור ביותר" והבטיחו טיפול נמרץ, תוך הצהרה כי "דגל ישראל יונף בכל מקום במדינת ישראל".
האירוע, שדווח הבוקר לראשונה עם תיעוד של שוטרים מסירים דגלי ישראל בדרך לבית רימון, מיוחס כעת להנחיה של השב״כ, על פי לשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. הלשכה מסרה כי בדקה מול המשטרה ונודע לה שההנחיה הגיעה מאנשי שב״כ במקום, שחששו כי הדגלים "יתסיסו" את תושבי כפר כנא הסמוכה. בלשכה הגדירו את המהלך כ״חמור ביותר" והבטיחו כי "דגל ישראל יונף בכל מקום". השב״כ לא הגיב רשמית. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום, שוטרים תועדו מסירים את הדגלים; הטענה החדשה מטילה את האחריות על ארגון הביטחון, ומחריפה סכסוך בין השר לבין השב״כ על מדיניות באזורים מעורבים.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
