העיתונאי שלמה שמיר מדווח במעריב כי יועצי טראמפ, ג׳ארד קושנר וסטיב וויטקוף, פועלים לגיבוש הסכם נורמליזציה בין ארה״ב לאיראן, שיכלול גם ביקור של טראמפ בטהרן. הדיווח מצטרף לגל הפרסומים בשבועות האחרונים על המהלך הדיפלומטי האמריקאי-איראני.
העיתונאי שלמה שמיר דיווח הערב (שלישי) במעריב כי ג׳ארד קושנר וסטיב וויטקוף, שליחיו הבכירים של הנשיא טראמפ, פועלים לגיבוש הסכם נורמליזציה בין ארצות הברית לאיראן. על פי הפרסום, ההסכם יכלול ביקור היסטורי של הנשיא טראמפ בטהרן.
הדיווח מוסיף מימד נורמטיבי מפורש למהלך הדיפלומטי האמריקאי-איראני עליו מדווח The Zioneer בשבועות האחרונים. בתחקירים קודמים דיווחנו על סגן הנשיא ואנס שקידם את העסקה בראיון לפוקס ניוז, ועל שיחות לילה בשווייץ בהשתתפות קושנר, ואנס וראש ממשלת קטאר מול נציגים איראנים. גורמים ישראלים ופרשנים הביעו תסכול גובר ממה שהם רואים כדחיפת הבית הלבן לעסקה בכל מחיר, כפי דווח בחדשות 14 בתחילת החודש.
הדיווח של שמיר מבוסס על מקורות לא מזוהים, והיקף ההתקדמות בפועל לקראת נורמליזציה שכזו אינו מאומת. ביקור טראמפ בטהרן, אם יתממש, יהיה היפוך חסר תקדים של עשרות שנות עוינות בין ארה״ב לאיראן.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
