אימאם יום השישי של טהרן אמר כי המסר של המנהיג העליון, עלי חמינאי, בנוגע למשא ומתן, הוביל ל׳אכזבה, תסכול וייאוש' בקרב גורמים פרו-מערביים ומתנגדי המשטר, לפי דיווח בטלגרם. לדבריו, 'כיום האויבים הם אלה שמבקשים לנהל משא ומתן', והדגיש כי הרפובליקה האסלאמית אינה מבחינה בין ממשלים אמריקאיים שונים.
אימאם יום השישי של טהרן, שנשא את הדרשה השבועית המרכזית, התייחס למשא ומתן הגרעיני המתנהל וטען כי המסר האחרון של המנהיג העליון עלי חמינאי בנושא הצליח לתסכל מבקרים פנימיים וגורמים פרו-מערביים. דברי האימאם, שפורסמו בערוצי טלגרם איראניים, משקפים את הנרטיב של המשטר לפיו ארצות הברית — לא איראן — היא הנואשת להגיע לעסקה. הדברים נאמרים על רקע דיווחים על מחלוקות פנימיות באיראן סביב המשא ומתן ופער מתרחב בין עמדתו הקשיחה של חמינאי לבין הגישה הפרגמטית שמקדמים גורמים מסוימים. כפי שדיווח The Zioneer בשבוע שעבר, חבר כנסת המקורב למשמרות המהפכה האשים את הממשלה בהתעלמות מהנחיית חמינאי שלא לנהל משא ומתן אלא אם ישולם פיצוי מלחמה עבור פתיחת מצר הורמוז. הדרשה של יום שישי נועדה ככל הנראה לאחד שורות ולהקרין אחדות מאחורי עמדת המנהיג העליון, בעוד השעון הדיפלומטי מתקתק לקראת מועד הדד-ליין המדווח של 60 הימים.
- מתפתחמקורות אופוזיציה איראניים: מפגינים קיצוניים בטהרן האשימו את צוות המשא ומתן בפעולה ללא אישור המנהיג
- מתפתחחמינאי: טראמפ אינו מסוגל לכפות הסכם; מטיל אחריות על פזשכיאן
- מתפתחנשיא איראן פזשקיין מגן על המשא ומתן עם ארה״ב על רקע מחאות קיצוניות נגד נוסח ההסכם
- מתפתחמגיש בטלוויזיה הממלכתית האיראנית: חמינאי לא האמין במשא ומתן, אמר לצוות המו״מ שהשיחות לא לטובתכם
מקורות ואות
- קליטה פנימית
