פרשן בערוץ הטלגרם '301 העולם הערבי' מעריך שגם איראן וגם חיזבאללה לא אוהבות את ההסכם המתגבש בין ארה״ב לאיראן, מה שלדבריו מלמד שההסכם טוב לישראל. הוא מסכים שהסיוע בפועל עדיין אינו ברור.
פרשן בערוץ הטלגרם '301 העולם הערבי' (דור פ.) פרסם הערב (שבת) הערכה לפיה ההסכם המתגבש בין ארה״ב לאיראן מועיל לישראל דווקא משום שגם איראן וגם חיזבאללה לא אוהבות אותו. הפוסט קובע: 'אפשר להבין שגם איראן וגם חיזבאללה מאוד לא אוהבים את ההסכם, מזה אני יכול להסיק שהוא טוב לנו. הסיוע בפועל – נחיה ונראה.' הערוץ, העוסק בחדשות ופרשנות מהעולם הערבי מנקודת מבט ישראלית, מפרסם דיווחים לצד פרשנויות. ההערכה מתיישבת עם קו דיווחי שהביאה The Zioneer בחודש האחרון: חיזבאללה בירך רשמית על ההסכם (15 ביוני), מאוחר יותר דחה אותו והצהיר שאינו מחויב לו (26 ביוני), וגורמים בלבנון הביעו אכזבה מממשל טראמפ בעקבות אותו מסגרת (22 ביוני). העמדה דומה לדברי העיתונאי אלמוג בוקר, שכתב ב-26 ביוני כי דחיית חיזבאללה מוכיחה שההסכם רע לאיראן ומצוין לישראל. הפוסט הוא פרשנות ממקור טלגרם יחיד, ללא אישור ממקורות נוספים, ויש לקרוא אותו כפרשנות ולא כדיווח עובדתי.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
