הנשיא דונלד טראמפ אמר כי רוסיה סופגת כ-40,000 נפגעים בחודש וכלכלתה נתונה תחת עומס כבד, וכי הסכסוך חייב להסתיים באמצעות דיפלומטיה. הדברים נאמרו בשבוע שעבר במהלך פסגת ה-G7, לפי הודעה שהופצה על ידי ערוץ המעקב OSINTdefender.
הנשיא דונלד טראמפ ניצל את פסגת ה-G7 בשבוע שעבר כדי לטעון בפומבי שרוסיה חייבת להסכים להסדר במלחמתה נגד אוקראינה, תוך שהוא מצייר תמונה עגומה של מצבה בשדה הקרב ובכלכלה. על פי תקציר דבריו שהפיץ ערוץ מנוטר, טראמפ אמר שרוסיה סופגת כ-40,000 נפגעים בחודש וכלכלתה נתונה תחת עומס כבד, בעוד אוקראינה מחדשת במהירות. הוא סיכם כי דיפלומטיה ומשא ומתן, ולא שפיכות דמים נוספת, הם הפתרון היחיד.
כפי שדווח ב-The Zioneer ב-19 ביוני, טראמפ אמר לעיתונאים ביום שישי כי הממשל שואף להגיע להסדר בסכסוך 'ויצליח'. באותו יום אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי טראמפ סבר בתחילה שאוקראינה עומדת להפסיד במלחמה וכעת נוכח שטעה – וצבר כבוד לעמידות האוקראינית. ב-18 ביוני העריך מזכ״ל נאט״ו מארק רוטה את האבדות הרוסיות ב-30,000–35,000 הרוגים בחודש; הנתון של טראמפ – 40,000 נפגעים (כולל פצועים) – תואם לטווח זה.
דבריו הם האחרונים בסדרת הצהרות של טראמפ מאז פסגת G7 המאותתות על נכונות ללחוץ על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להסדר, כפי שדווח לראשונה על ידי Politico ב-17 ביוני. לא נכללה תגובה רוסית או אוקראינית ישירה להצהרה ספציפית זו של טראמפ.
- מתפתחמזכ״ל נאט״ו: רוסיה מאבדת 30,000-35,000 חיילים הרוגים מדי חודש
- מבוססטראמפ לזלנסקי לאחר פגישה "טובה מאוד": רוסיה צריכה להגיע להסכם שלום
- מבוססטראמפ: על אירופה לשלם 350 מיליארד דולר עבור הנשק האמריקאי לאוקראינה
- מבוססטראמפ: 'איראן צריכה השקעות — עשינו נזקים במיליארדי דולרים. מישהו יצטרך לעזור — זה לא יהיה אנחנו'
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
