הנשיא דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי 19 מיליון חביות נפט גולמי יצאו אתמול ממצר הורמוז — שיא של כל הזמנים לדבריו. הדברים ממשיכים שורת הצהרות של הנשיא על תנועת מכליות הנפט במצר האסטרטגי, על רקע המתיחות עם איראן.
הנשיא דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי 19 מיליון חביות נפט גולמי יצאו אתמול ממצר הורמוז, וכינה את הנתון שיא של כל הזמנים, לפי דיווח של העיתונאי אסף רוזנצוייג שציטט את דברי טראמפ ב-N12.
ההצהרה האחרונה מצטרפת לשורת טענות של טראמפ על תעבורת נפט במצר, שעוררו לעתים ביקורת וסתירות מצד דיווחים בתקשורת. כפי שדיווח The Zioneer בעבר (רקע), טראמפ פרסם שורה של הצהרות הולכות וגוברות — ממבצע חשאי שהעביר למעלה מ-100 מיליון חביות ביוני ועד להכרזה שאיראן 'נגמרה' לאחר ש-200 מכליות חצו בליווי אמריקאי. הטענה החדשה תואמת את הנתון של 19 מיליון חביות שטראמפ מסר ב-21 ביוני, מעודכן כעת כ׳אתמול' ומוצג כשיא.
רשת NBC דיווחה ב-16 ביוני כי אף מכלית לא חצתה את המצר ביום שטראמפ טען אחרת, אך הבית הלבן לא התייחס ישירות לדיווח זה. הנתון החדש של שיא כל הזמנים נותר בלתי מאומת ממקורות בלתי תלויים. חלון 60 הימים הדיפלומטיים של טראמפ לפני שיוכל 'לפעול בחופשיות' במסגרת מזכר ההבנות עם איראן יפוג בסוף יולי, מה שיוצר ציר זמן להמשך התפתחויות.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
