הנשיא דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי 19 מיליון חביות נפט גולמי יצאו אתמול ממצר הורמוז — שיא של כל הזמנים — וכי הודות למהלכים האחרונים מחירי הנפט צונחים. הדברים ממשיכים שורת הצהרות של הנשיא בנוגע לתעבורת הנפט הימית דרך המצר האסטרטגי, על רקע המתיחות המתמשכת עם איראן.
הנשיא טראמפ טען היום (שלישי) כי 19 מיליון חביות נפט גולמי חצו אתמול את מצר הורמוז — שיא של כל הזמנים — וכי לכך תרם הירידה במחירי הנפט בעקבות המהלכים האמריקאיים באזור. הדברים, שפורסמו ברשתות החברתיות, ממשיכים סדרת הצהרות של הנשיא בימים האחרונים המתארות את הניסיון האיראני לשלוט במצר ככישלון.
The Zioneer דיווח היום, באותו תרחיש, על הצהרת טראמפ בדבר 19 מיליון החביות. סדרת ההצהרות הרחבה יותר, ש-The Zioneer עוקב אחריה מאז 10 ביוני, מציגה ממשל הטוען שתעבורת הנפט הסדירה נמשכת דרך המצר למרות האיומים האיראניים. הצהרות מרובות של הממשל רומזות על אמונה שההרתעה האיראנית נשברה, אם כי בהצהרה האחרונה של הנשיא לא סופק אישור בלתי תלוי לנפח התעבורה או להשפעה על המחירים.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
