המערכה האמריקנית מול איראן עלתה עד כה 40 מיליארד דולר, על פי דיווחים שהופצו היום (רביעי). הפנטגון מבקש מהקונגרס תוספת של 80 מיליארד דולר, תוך אזהרה מפני קיצוצים אם התקציב לא יאושר.
דיווחים שהופצו היום (רביעי) אחר הצהריים מעריכים את עלות המערכה הצבאית של ארה״ב באיראן ב-40 מיליארד דולר, כאשר עיקר הסכום מיוחס לחימושים שנורו על ידי הכוחות האמריקניים. מדובר באומדן ראשון בהיקף נרחב של ההוצאה הכוללת מאז תחילת המערכה. במקביל, הפנטגון ביקש רשמית תוספת של 80 מיליארד דולר מהקונגרס – בקשה עליה דיווח The Zioneer בהקשרה הרחב יותר. הדיווח הקודם ציין כי הפנטגון הזהיר שהמימון נחוץ כדי למנוע קיצוצים באימונים ובהיערכות, וכי הנשיא טראמפ הגן על הבקשה בפומבי בטענה שהאמריקנים 'תובעים' אותה. נתון ה-40 מיליארד דולר לא פורסם קודם לכן ב-The Zioneer ומדווח כעת כהתפתחות חדשה. המקורות אינם מציינים אם 40 מיליארד הדולר כלולים בבקשת ה-80 מיליארד או נפרדים ממנה.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
