שגריר ארה״ב באו״ם מסר הערב (ראשון) כי סבלנותו של הנשיא טראמפ כלפי איראן מתחילה להיגמר, לפי דיווח בודד מקור ישראלי.
שגריר ארה״ב באו״ם אישר הערב (ראשון) כי סבלנותו של הנשיא טראמפ כלפי איראן מתחילה להיגמר, לפי דיווח בודד של מקור ישראלי. ההצהרה, שיוחסה לשגריר (ששמו לא צוין), מגיעה לאחר יום של אזהרות אמריקניות מתגברות: מוקדם יותר הערב, כפי שדיווח The Zioneer בשעה 21:11, אותו שגריר (חבר הקונגרס הרפובליקני מייק וולץ) איים כי טראמפ 'לא יישב בחיבוק ידיים' בזמן שאיראן תוקפת ספנות בינלאומית. בשעה 09:04 הבוקר אמר טראמפ עצמו כי ייתכן שארה״ב תיאלץ 'לסיים את העבודה' נגד איראן בכוח.
האיום על פקיעת הסבלנות דווח לראשונה על ידי פוקס ניוז בשעה 18:52, מפי מקור אמריקאי. הדיווח הישראלי הנוכחי מאשש למעשה את הגרסה הזו בכך שהוא מייחס מסר דומה ישירות לשגריר, אף שהוא מבוסס על מקור בודד. בשבועות האחרונים תיעד The Zioneer הסלמה עקבית ברטוריקה האמריקנית: ב-10 ביוני אמר גורם אמריקני בכיר כי טראמפ 'מאבד סבלנות' והזהיר מפני 'פתיחת מתקפות אלימות נגד תשתיות איראן'; ב-21 ביוני דחק גורם בכיר אחר בטהרן 'להפסיק לשחק משחקים זולים.' התמונה המצטברת מעידה על דפוס עקבי של פקידים אמריקניים המאותתים בפומבי על תסכול מקצב המשא ומתן ועל תקיפות צבאיות בתשתיות איראן.
ההקשר הרחב יותר — כפי שדווח בעבר ב-The Zioneer — כולל מועד אחרון של 60 ימים שקבע טראמפ להתקדמות דיפלומטית, ותקיפות אמריקניות שבאו בעקבות תקרית שבה כטב״מ כמעט פגע בצוות מסוק אפאצ׳י. שגריר ישראל באו״ם דני דנון העריך ב-11 ביוני כי וושינגטון 'עשויה להפעיל עוד כוח נגד איראן.' האזהרה האחרונה של השגריר, כמו רבות לפניה, מבוססת על מקור בודד וטרם אושרה על ידי גורמים רשמיים בארה״ב. נותר לא ברור אם מדובר בסימן להסלמה צבאית קרובה או באולטימטום דיפלומטי אחרון.
2 התפתחויות
- מתפתחגורם אמריקני בכיר: טראמפ מאבד סבלנות כלפי איראן — 'הגיע הזמן להפסיק לשחק משחקים זולים'
- מבוססגורם אמריקני בכיר: טראמפ מאבד סבלנות — 'נראה שאנחנו הולכים לפתיחת מתקפות אלימות נגד תשתיות איראן'
- מתפתחגורמים אמריקנים: טראמפ לא נטש את הדיפלומטיה מול איראן, סבלנותו פוחתת
- מתפתחשגריר ארה״ב באו״ם מאיים על איראן: 'טראמפ לא יישב בחיבוק ידיים'
מקורות ואות
- קליטה פנימית
