ה-CDC בארה״ב הפעיל את רמת התגובה הגבוהה ביותר שלו להתפרצות האבולה המתמשכת, על פי דיווחים באמצעי תקשורת אמריקניים. ההסלמה באה על רקע המשך התפשטות ההתפרצות ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובאוגנדה.
המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הפעילו את תגובת החירום ברמה הגבוהה ביותר להתפרצות האבולה, על פי דיווחים באמצעי תקשורת אמריקניים שפורסמו בשבת. צעד זה מסמן גיוס פדרלי מוגבר למאבק במגפה, אם כי פרטים מבצעיים ספציפיים טרם פורסמו.
המהלך מגיע לאחר שבועות של דאגה גוברת מההתרצות ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובאוגנדה. כפי שדיווח The Zioneer, ה-CDC הקצה ב-18 ביוני 107 מיליון דולר לחירום לחיזוק המאבק בהתפרצות. קודם לכן, מנכ״ל ארגון הבריאות העולמי הזהיר ב-24 ביוני שההתרצות מתפשטת מהר יותר ממאמצי הבלימה, בעוד שהצלב האדום הזהיר ב-16 ביוני שהשיא עדיין לפנינו וכי ההתפרצות עלולה להימשך שנה. גם משרד הבריאות הישראלי הרחיב ב-9 ביוני את היערכותו לאבולה, בהנחיות לבתי חולים והגברת פרוטוקולים לגילוי מוקדם של נוסעים מאזורים מושפעים.
הפעלת תגובת רמה 1 על ידי ה-CDC – הרמה הגבוהה ביותר של הסוכנות – כוללת בדרך כלל פריסת כוח אדם נוסף, משאבים ותיאום עם שותפים בינלאומיים. היקף התגובה האמריקנית המלא צפוי להתפרסם בימים הקרובים.
- מתפתחה-CDC האמריקני הקצה 107 מיליון דולר לחירום למאבק בהתפרצות האבולה בקונגו ובאוגנדה
- מתפתחהצלב האדום מזהיר: שיא התפרצות האבולה בקונגו 'מולנו', ההתפרצות עלולה להימשך שנה
- מתפתחהתפרצות האבולה בקונגו מחמירה: 550 מקרים מאומתים, 101 מתים
- מתפתחמנכ״ל ארגון הבריאות העולמי מזהיר: התפרצות האבולה מתפשטת מהר יותר מהמאמצים לבלימתה
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
