החוזה המרכזי של הנפט האמריקאי (WTI) נסחר לזמן קצר מתחת ל-70 דולר לחבית לראשונה מאז תחילת המלחמה במזרח התיכון, על פי נתוני שוק שצוטטו ב-Insider Paper. הירידה ממשיכה מגמת ירידה מתמשכת על רקע הסכם השלום בין ארה״ב לאיראן וציפיות ליצוא נפט איראני מוגבר.
החוזה המרכזי של נפט מסוג West Texas Intermediate (WTI) נסחר מתחת ל-70 דולר לחבית אחר הצהריים (רביעי), לפי נתוני שוק שצוטטו ב-Insider Paper — הפעם הראשונה שמחיר הנפט האמריקאי יורד מרמה זו מאז פרוץ הלחימה במזרח התיכון. הירידה ממשיכה מגמת ירידה של מספר שבועות על רקע הסכם השלום בין ארה״ב לאיראן שנחתם בשבוע שעבר, שהסיר את איום השיבוש באספקה ופתח את הדרך ליצוא נפט איראני מוגבר. כפי שדיווח The Zioneer בעבר, מחיר חבית ברנט ירד ל-83 דולר עם הכרזת ההסכם והמשיך לרדת לכיוון 75 דולר. אנליסטים מזהירים שהמדד עלול לרדת עוד יותר ככל שנפט איראני חוזר לשווקים העולמיים, וחלקם צופים ירידה לכ-20 דולר לחבית. רמת 70 הדולר מסמנת אבן דרך משמעותית בהשלכות הכלכליות של הסכסוך, עם השלכות על מחירי הבנזין בארה״ב וציפיות האינפלציה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
