מקור אמריקני מסר הערב (שלישי) כי ישראל ביקשה מצבא לבנון להתפרס ברכס עלי טאהר שבדרום לבנון לפני נסיגת צה״ל מהאזור. עוד דווח כי ישראל מבקשת לערוך חיפוש במנהרות חיזבאללה ברכס כדי לוודא שאין בהן מחבלים. הבקשה מאותתת על מסלול דיפלומטי להעברת הרכס הרגיש, לאחר שבועות של לחימה באזור.
על פי מקור אמריקני שצוטט הערב (שלישי) בישראל היום, ישראל ביקשה מצבא לבנון להתפרס ברכס עלי טאהר שבדרום לבנון כתנאי לנסיגת צה״ל מהאזור. מדובר במבחן לנכונות ביירות להתעמת עם חיזבאללה, כפי שדיווח ה-Zioneer שלשום (שני). המקור הוסיף כי ישראל דורשת לערוך חיפוש במנהרות חיזבאללה ברכס כדי לוודא שאין בהן מחבלים לפני כל העברה.
הבקשה מגיעה לאחר שבועות של לחימה צמודה ברכס. כפי שדיווח ה-Zioneer בשבת, כוחות צה״ל ניהלו קרבות פנים אל פנים מול חיזבאללה ברכס עלי טאהר. הרכס, נקודת שליטה אסטרטגית, היה מוקד המבצע הקרקעי.
דיווח ממוצאי שבת, שציטט מקורות לבנוניים באמצעות אל-ג׳דיד, טען שישראל מסרבת להעביר לצבא לבנון את מתקן חיזבאללה ברכס ומתעקשת לפוצץ אותו בעצמה — בניגוד לבקשה הנוכחית. לא ברור האם הבקשה החדשה מבטלת את העמדה הקודמת או מתייחסת לאתר אחר ברכס.
הצהרת המקור האמריקני היא דיווח יחיד שטרם אושר על ידי גורמים ישראלים או לבנוניים.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
