ארה״ב תקפה הלילה באיראן, לפי דיווח שהופץ בשבת. הפרשן טוען כי איראן איימה להגיב אך הסתפקה בהצהרה כוזבת על תגובה, וכי טהראן מרוויחה מהסכם טראמפ ומחוסר הנכונות האמריקני לסכן אותו.
דיווח שהופץ בשבת טוען כי ארה״ב תקפה הלילה באיראן. הפרשן בערוץ טוען כי איראן איימה בתגובה אך לבסוף הסתפקה בהודעה שקרית על תגובה. לפי הניתוח, איראן הפיקה עסקה נוחה מממשל טראמפ ואין לה עניין לסכן אותה, וכי המשך הריסון האמריקני עלול לפגוע במעמד ארה״ב העולמי.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר (17 ביוני), היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג׳ון בולטון הגדיר את העסקה המתגבשת בין ארה״ב לאיראן כ׳גרועה מאוד לארה״ב'. הדסק דיווח גם על מספר סבבי תקיפות אמריקניות ואיומים איראניים, לרבות דיווחים כי ארה״ב נתנה לישראל 'אור אדום' שלא להתערב (11 ביוני), וכי איראן הכחישה שקיבלה תמריצים כספיים תמורת אי-תקיפה (14 ביוני).
לא התקבל אישור עצמאי לתקיפה הלילית בזמן כתיבת שורות אלה, ומיקומה והיקפה המדויקים של הפעולה לא פורטו. הדיווח משקף פרשנות של ערוץ יחיד ולא הודעה רשמית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
