משרד האוצר של ארה״ב הוציא הוראה המתירה למכור נפט גולמי, מוצרי פטרוכימיה ומוצרי נפט שמקורם באיראן עד ל-21 באוגוסט 2026, כך לפי דיווחים בערוצים איראניים.
משרד האוצר של ארה״ב הוציא הוראה המתירה מכירת נפט גולמי, מוצרי פטרוכימיה ומוצרי נפט שמקורם באיראן עד ל-21 באוגוסט 2026, כך לפי דיווחים בערוצים איראניים בטלגרם הערב (שני). ההנחיה קובעת מועד פקיעה ברור לחלון הקלות הסנקציות שתואר קודם לכן במונחים כלליים יותר.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה 17:38 ירושלים היום, משרד האוצר הודיע תחילה על הסרה זמנית של סנקציות שכוונה ספציפית לנפט איראני שנתקע בים. הדיווח הראשון התבסס על מקור בודד — OSINTdefender. באותה שעה, דיווח נפרד מליאור באקאלו (N12) ציין כי שר האוצר סקוט בסנט אישר 60 ימי מכירת נפט גולמי, מה שהוביל לירידה של 3%-3.5% במחירי הנפט העולמיים. ההנחיה החדשה מרחיבה את ההרשאה עד לתאריך יעד מוגדר של 21 באוגוסט ונראה כי היא כוללת מגוון רחב יותר של מוצרים, לרבות נפט מזוקק. ההוראה טרם אושרה על ידי ערוציה הרשמיים של מחלקת האוצר או סוכנויות הידיעות המערביות.
השבועות האחרונים משתלבים בסדרה רחבה יותר ש-The Zioneer עוקב אחריה: איראן אישרה ב-16 ביוני כי חידשה את יצוא הנפט במסגרת הסכם עם ארה״ב, ובמשרד האוצר רמזו ב-17 ביוני כי יתירו מכירות נפט עם חתימת הסכם גרעין. ב-18 ביוני, דו״ח של מחלקת המדינה האמריקנית — שצוטט על ידי מקור אמריקני שדיבר עם עמיחי שטיין (i24NEWS) — קבע כי רווחי הנפט האיראניים נותרו מקור המימון העיקרי לפרוקסי של איראן, בעוד הממשל ממשיך בהסרת הסנקציות.
מועד ה-21 באוגוסט משקף ככל הנראה חלון מעבר ולא הסרה קבועה של הסנקציות. נותר פתוח האם ההרשאה הספציפית הזו תאושר רשמית על ידי האוצר, והאם הממשל יבקש להאריך, לשנות או לבטל אותה לפני תום אוגוסט.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
