שר האוצר האמריקני, סקוט בסנט, אמר כי ביטול הסנקציות על נפט איראן הוא כמו לתת לאיראן 'גזר' שאפשר תמיד למשוך בחזרה, וכי וושינגטון רוצה שטהרן תחווה איך זה להרגיש בלי סנקציות. הדברים פורסמו היום (חמישי) על רקע מתווה ההקלה בסנקציות בין ארה״ב לאיראן.
שר האוצר האמריקני, סקוט בסנט, התייחס היום (חמישי) למתווה הכלכלי המתגבש בין ארה״ב לאיראן ותיאר את ביטול הסנקציות על יצוא הנפט האיראני כתמריץ הפיך. "ביטול הסנקציות על נפט איראן זה כמו לתת להם גזר — גזר שתמיד נוכל למשוך אותו בחזרה," אמר בסנט. "אנחנו רוצים שהם יראו איך זה להרגיש בלי סנקציות." הדברים מצטרפים לשורת איתותים מצד הממשל לגבי תנאי ההקלה הכלכלית לטהרן. כפי שדיווח The Zioneer, סגן הנשיא ג׳יי.די. ואנס פירט מוקדם יותר החודש כי ההקלה תותנה בפירוק הגרעין ובהפסקת התמיכה בפרוקסים, בעוד הוול סטריט ג׳ורנל דיווח כי ההסכם כולל הקלה מיידית בנפט ובבנקאות. מטפורת הגזר של בסנט מדגישה לכאורה את עמדת ממשל טראמפ לפיה ההקלה זמנית וניתנת לביטול — עקביות עם אזהרתו הקודמת, שדווחה ב-11 ביוני, לפיה איראן תפסיד ב׳משחק הסכום-אפס' שהיא מנהלת. הדברים אינם מספקים פרטים מבצעיים חדשים על לוח הזמנים או התנאים להקלה.
- מתפתחשר האוצר האמריקני בסנט מזהיר: המשטר האיראני יפסיד במשחק הסכום-אפס
- מבוססבסנט: כל נזק שייגרם לבעלות בריתנו במפרץ ישולם מחשבונות איראניים
- מתפתחשר האוצר האמריקאי: ההסכם עם איראן עשוי להיחתם עד תחילת השבוע הבא
- מבוססאיראן: הסרת הסנקציות על הנפט החלה; מזהירה את ארה״ב מתקיפות ישראל; הפגישה בשווייץ אינה סופית
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
