שר האנרגיה של ארצות הברית, כריס רייט, אמר כי הסנקציות על יצוא הנפט האיראני הפכו ללא אפקטיביות, כך לפי דיווח מקור המתמחה באיראן. לדבריו, מתן רישיונות כלליים ליצוא נפט מאיראן אינו ויתור משמעותי של ארה״ב, שכן הסנקציות בתחום זה כבר אינן אפקטיביות כפי שהיו.
שר האנרגיה האמריקני, כריס רייט, אמר בתשובה לשאלת עיתונאי כי הסנקציות שהוטלו על יצוא הנפט האיראני הפכו בפועל ללא אפקטיביות, כך לפי דיווח מקור המתמחה באיראן שפורסם ביום שישי. רייט טען כי מתן רישיונות כלליים ליצוא נפט מאיראן אינו מהווה ויתור משמעותי מצד ארצות הברית, משום שמשטר הסנקציות בתחום זה כבר איבד מאפקטיביותו.
הדברים נאמרים על רקע הסרת הסנקציות על הנפט האיראני, ש-The Zioneer עקבה אחריה במספר ידיעות קודמות. במהלך השבוע האחרון טענו גורמים איראניים שוב ושוב כי הסנקציות על יצוא הנפט והפטרוכימיה הוסרו או הושעו, כששר החוץ עבאס עראקצ׳י הכריז ביום שני על הסרת המצור הימי ועל תחילתה של תוכנית שיקום כלכלית רחבת היקף. ביום חמישי מסר משרד החוץ האיראני כי תהליך הסרת הסנקציות החל ויימשך במהלך המשא ומתן.
עמדת הממשל האמריקני עצמו לגבי מתווה הסרת הסנקציות תוארה בשבוע שעבר על ידי שר האוצר סקוט בסנט כ״גזר שתמיד אפשר למשוך בחזרה". דבריו של רייט — שדווחו בערוץ יחיד — נראים כהודאה בכך שהמינוף שהסנקציות סיפקו נשחק, אך טרם אושרו באופן עצמאי באמצעי תקשורת אמריקניים רשמיים.
- מתפתחשר האוצר האמריקני בסנט: ביטול הסנקציות על נפט איראן הוא 'גזר' שנוכל למשוך בחזרה
- מבוססאיראן: הסנקציות על יצוא הנפט הוסרו, האורניום המועשר יישאר באיראן
- מתפתחעראקצ׳י: הסנקציות על יצוא הנפט הוסרו, המצור הימי הוסר
- מבוססאיראן: הסרת הסנקציות על הנפט החלה; מזהירה את ארה״ב מתקיפות ישראל; הפגישה בשווייץ אינה סופית
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
