סגן הנשיא האמריקאי ג׳יי.די. ואנס אמר היום (שני) כי הוא עוזב את שווייץ, אחרי שהמשלחת האיראנית עזבה, והוסיף כי נותר עוד לעבוד רבות בנושא הגרעין ובעניינים הכלכליים. ואנס התייחס גם לביקורת בישראל על המתווה המתגבש, וטען כי לא מדובר בעסקה שארצות הברית כופה על האזור, לפי כלי תקשורת ישראלים.
סגן נשיא ארצות הברית, ג׳יי.די. ואנס, הודיע היום (שני) כי הוא עוזב את שווייץ לאחר שהמשלחת האיראנית עזבה את השיחות, והבטיח כי נותר עוד לעבוד רבות בנושא הגרעין ובעניינים הכלכליים. בשיחה עם כלי תקשורת ישראלים אמר ואנס: "יש עוד הרבה מה לעשות — בנושא הגרעין ובעניינים הכלכליים."
ואנס התייחס גם לביקורת בישראל על המתווה המתגבש, והדגיש כי השיחות לא הולידו עסקה שארצות הברית כופה על האזור. "זו לא עסקה שאנחנו כופים," אמר, לפי דיווח בערוץ 14.
סגן הנשיא חזר על אמונתו כי ניתן להגיע להסדר שיגן הן על הריבונות הלבנונית והן על ביטחון ישראל. דבריו מגיעים לאחר שהמשלחת האיראנית עזבה את השיחות, לאחר שטהראן עיכבה בתחילה את נסיעתה בשבוע שעבר בצל תקיפות צה״ל בלבנון. כפי שדיווח The Zioneer במהלך השבוע האחרון, ואנס הציג את השיחות כמי שהניחו "בסיס טוב" להסכם קבע, והדגיש כי כל הסכם סופי חייב למנוע מאיראן לממן חוסר יציבות אזורי.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
