הפתיח
הרמטכ״ל לשעבר גדי איזנקוט הצהיר הערב (שני) כי מטרותיה של ישראל בלבנון חייבות לכלול את פירוז דרום לבנון ופירוק חיזבאללה מנשקו. איזנקוט הזהיר כי כל תוצאה אחרת תהווה הפקרה של תושבי הצפון, ומתח ביקורת על ההנהגה הנוכחית על כך שלא השכילה לתרגם את ההישגים הצבאיים לתוצאות אסטרטגיות.
הרמטכ״ל לשעבר גדי איזנקוט השמיע הערב (שני) ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בזירה הצפונית, וקבע כי על ישראל לדרוש את פירוזה המוחלט של דרום לבנון ופירוק חיזבאללה מנשקו. לפי איזנקוט, יעדים אלו חיוניים להשבת ביטחון קבע לתושבי הצפון ולמניעת סבבי לחימה עתידיים שיגבו מחירים כבדים בגוף, בנפש וברכוש.
איזנקוט כיוון את חיציו באופן ישיר לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו בשימוש ב״סיסמאות ללא תכלית" מבלי לספק הסבר מניח את הדעת מדוע מטרות המלחמה טרם הושגו. הרמטכ״ל לשעבר טען כי לוחמי צה״ל הפועלים כעת בדרום לבנון נלחמים עם "ידיים קשורות", והזהיר כי ההישגים הצבאיים המרשימים של השנים האחרונות נמצאים בסכנת מסמוס אם לא יתורגמו בדחיפות למימוש מטרות אסטרטגיות מתוך עוצמה.
דברים אלו מגיעים בהמשך להצהרות קודמות של איזנקוט, בהן טען כי על ישראל להיות מוכנה להתעמת עם חיזבאללה בכל רחבי לבנון, ולא להסתפק בפעילות מוגבלת באזור הגבול. התבטאויותיו האחרונות מדגישות את החשש הגובר במערכת הביטחון כי הצלחות טקטיות בשטח לא יובילו לשינוי היסודי במציאות הביטחונית הנדרש כדי לאפשר לתושבים המפונים לשוב לבתיהם בביטחון.
התחזית לחזית הצפונית נותרה מורכבת, בעוד ישראל מתמרנת בין לחץ צבאי למאמצים דיפלומטיים. עמדתו של איזנקוט משקפת גישת "ביטחון תחילה", הרואה בכל הסדר שיותיר את הנוכחות החמושה של חיזבאללה על כנה ככישלון אסטרטגי. בעוד צה״ל ממשיך לפגוע בתשתיות חיזבאללה בדרום לבנון, הוויכוח על הגדרת ה״ניצחון" בצפון הולך ומחריף בקרב ההנהגה המדינית והביטחונית בישראל.
