העיתונאי עמית סגל (N12) מדווח כי אירן בנתה רשת מנהרות תת-קרקעית עצומה בדרום לבנון, וכי כמות חומר הנפץ שצה״ל מכניס לאזור גדולה מכל מה שהיה בכל החזיתות במלחמה. הדברים נמסרים לאחר שעות של פעולות השמדה אינטנסיביות שתועדו בסיקור הקודם של The Zioneer.
העיתונאי עמית סגל (N12) דיווח במוצאי שבת כי אירן בנתה רשת מנהרות תת-קרקעית עצומה בדרום לבנון, וכי צה״ל מכניס לאזור כמויות חומר נפץ גדולות מכל מה שהיה בכל החזיתות במלחמה לצורך השמדתן. סגל לא ציין מספר מנהרות, מיקומן המדויק או לוח הזמנים המבצעי, אך הגדיר את היקף הפעולה כ״חסר תקדים".
הדיווח מתווסף לשעות של סיקור קודם של The Zioneer, שתיעד בשעה 22:25, 22:28 ו-22:30 כי צה״ל מבצע תקיפות אוויריות נרחבות ופיצוצים יזומים נגד רשת מנהרות חיזבאללה. המסגור של סגל — שאירן היא הבונה ושכמות חומר הנפץ היא הגדולה במלחמה — מוסיף מימד אסטרטגי חדש למבצע המתמשך.
מבצע ההשמדה בא בעקבות פעולות קודמות של צה״ל בדרום לבנון, לרבות השמדה שיטתית של תשתיות חיזבאללה שדווחה על ידי השר זאב אלקין ב-8 ביוני (16:22 ירושלים) ופיצוץ מבנים בכפר א-טירי ב-27 ביוני (15:51 ירושלים). המבצע הנוכחי, שהחל בהפגזה ארטילרית כבדה ב-17 ביוני (02:53 ירושלים) ונמשך במתווה "חגורת אש" ב-9 ביוני (19:20 ירושלים), הסתיים כעת בהשמדת רשת תת-קרקעית שלמה.
צה״ל לא פרסם הודעה רשמית המתייחסת להערכתו הספציפית של סגל נכון למועד הפרסום. היקף המבצע, לרבות האם כל המנהרות ברשת איתורו, ומועד השלמת מבצע ההשמדה, נותרו בלתי מאושרים.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
