השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר היום בשוק מחנה יהודה בירושלים כי "הפסקת האש בלבנון לא יכולה להמשיך", לפי דיווח של חזקי ברוך מערוץ 14. האמירה מצטרפת לשורת קריאות קודמות של בן גביר לסיום הפסקת האש, שתוארה על ידי בכירים צבאיים ומדיניים כשברירית וכמלחמה בפועל.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שב וקרא להפסקת הפסקת האש מול חיזבאללה היום בשוק מחנה יהודה בירושלים. חזקי ברוך מערוץ 14 דיווח כי השר אמר: "הפסקת האש בלבנון לא יכולה להמשיך".
האמירה ממשיכה את מסע הפרסום הציבורי של בן גביר נגד שביתת הנשק, שעוררה ביקורת מצד גורמי ביטחון שהזהירו כי היא עלולה להביא להסלמה מיותרת. השבוע דיווח The Zioneer כי הרמטכ״ל תיאר את הפסקת האש כ״שברירית" וחזר על מוכנות צה״ל לחידוש הלחימה.
כפי שדיווח The Zioneer, בן גביר קרא בעבר לתגובה קשה להפרות חיזבאללה ולדרוש חופש פעולה צבאי, לרבות קריאה ל״תגובה נקמנית" בסוף יוני לאחר נפילת ארבעה לוחמים בדרום לבנון. ההצהרה הנוכחית מגיעה על רקע מאמצים דיפלומטיים לגבש את מסגרת הפסקת האש.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
