פיקוד מרכז של ארצות הברית (CENTCOM) מסר לכלי התקשורת הערבי 'אל-חדת'' כי הוא פועל להעלאת נפח התעבורה במיצר הורמוז בימים הקרובים. ההצהרה מגיעה על רקע העימות הימי המתמשך בין ארה״ב לאיראן בנתיב האסטרטגי.
פיקוד המרכז של ארה״ב (CENTCOM) מסר לערוץ החדשות הערבי 'אל-חדת'' כי הוא פועל להעלאת נפח תנועת הספנות במיצר הורמוז בימים הקרובים. ההצהרה מהווה עדכון מבצעי על רקע המערכה הימית המתמשכת של ארה״ב נגד ניסיונות איראן לסגור את נתיב השיט האסטרטגי.
ציר הזמן תואם להצהרה קודמת של בכיר אמריקני ב-15 ביוני, לפיה צפויה עלייה משמעותית בתנועה בתוך שבועיים — פרק זמן שהיה מסתיים בשבוע הנוכחי. CENTCOM דיווח שוב ושוב כי ספנות מסחרית ממשיכה לחצות את המיצר למרות טענות איראן לסגירה, ולאחרונה ציין כי 55 אוניות סוחר הנושאות מעל 17 מיליון חביות נפט חצו את הנתיב ב-20 ביוני.
המידע מבוסס על דיווח יחיד ממקור רשמי ל׳אל-חדת''. פרטים מבצעיים נוספים, כגון צעדים ספציפיים או פריסות ימיות, לא פורסמו.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
