שר הביטחון ישראל כ״ץ אמר ביום רביעי בוועידת השלטון המקומי MUNI EXPO 2026 כי ישראל לא תיסוג מדרום לבנון גם אם תהיה דרישה אמריקאית. לדבריו, המדיניות היא להשאיר חיילים בשטח ולמנוע חזרה של אזרחים ומחבלים כאחד, כאשר התשתיות באזור הרוסות ומסוכנות.
שר הביטחון ישראל כ״ץ אמר היום (רביעי) בוועידת MUNI EXPO 2026 של מרכז השלטון המקומי דברים נחרצים בנוגע להישארות צה״ל בדרום לבנון, תוך הדגשה כי אין כוונה לאפשר חזרת אוכלוסייה אזרחית לאזור.
כ״ץ אמר: "גם אם תהיה דרישה אמריקאית — אנחנו לא נסוג מדרום לבנון. 200 אלף תושבים לא יחזרו. אין תושבים ואין מחבלים. למה? כי מה שקרה בעבר באזורי ביטחון שבהם הייתה גם אוכלוסייה אזרחית היה מטענים ופיגועים נגד החיילים, ולכן אנחנו לא מאפשרים את זה." הוא סיכם: "חיילים בפנים, תושבים בחוץ. התשתיות הרוסות, הבתים מאיימים והרוסים. אנחנו לא נסוגים."
הדברים נאמרים על רקע דיונים מדיניים מתמשכים על נוכחות צה״ל בדרום לבנון לאחר המערכה האחרונה נגד חיזבאללה. כפי שדווח ב-The Zioneer בעבר, כ״ץ, ראש הממשלה נתניהו ובכירים נוספים דחו בעקביות לחצים אמריקאים לנסיגה, לרבות במסגרת המגעים מול איראן. מוקדם יותר היום נאם באותה ועידה שר האנרגיה אלי כהן במסר דומה נגד תכתיב אמריקאי.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
