ממשל טראמפ מבקש 672 מיליון דולר במימון משלים לפינוי אורניום מועשר וחומרים גרעיניים רגישים אחרים מאיראן, כך מדווח פוקס ניוז. הכסף נועד גם לתמיכה בבדיקות ואימות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א). הבקשה היא חלק מחבילת מימון רחבה יותר של 80 מיליארד דולר הקשורה למערכה האחרונה מול איראן.
רשת פוקס ניוז דיווחה הערב (רביעי) כי ממשל טראמפ מבקש 672 מיליון דולר כחלק מבקשת מימון משלימה לפינוי אורניום מועשר וחומרים גרעיניים רגישים אחרים מאיראן. לפי הדיווח, הכסף נועד גם לתמיכה במאמצי בדיקה ואימות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א).
בקשת המימון היא חלק מחבילה רחבה יותר של 80 מיליארד דולר הקשורה למערכה האחרונה מול איראן — סכום שהפנטגון ביקש מהקונגרס לכיסוי עלויות מבצעיות, כפי שדיווח The Zioneer ביום שישי. מוקדם יותר היום דיווח The Zioneer על בקשה דומה של 672 מיליון דולר לפינוי חומרים גרעיניים, בהסתמך על דיווח יחיד של Disclose.tv. הדיווח מפוקס ניוז מספק כעת מקור מבוסס יותר לאותה בקשה.
המנגנונים הספציפיים — האם הפינוי יבוצע במסגרת הסכם מדיני או מבצע חד-צדדי — נותרו לא מפורטים בדיווח. הבקשה ממתינה לאישור הקונגרס.
2 התפתחויות
- מבוססטראמפ מבטיח הסכם גרעין עם איראן: האורניום ייצא, הכסף יוגבל לסיוע הומניטרי
- מתפתחטראמפ לג׳ורנליסט: האמריקנים 'תובעים' מימון למערכה באיראן
- מבוססטראמפ לנתניהו: ההסכם הסופי יכלול הוצאת חומר מועשר, פירוק תשתיות, הגבלת טילים ועצירת תמיכה בשלוחות
- מבוססטראמפ: "האורניום המועשר של איראן לא חשוב כרגע; קבור בבטחה מתחת לאדמה"
מקורות ואות
- קליטה פנימית
