הממשל האמריקני מבקש 672 מיליון דולר לפינוי חומרים גרעיניים מאיראן, על פי דיווח יחיד של Disclose.tv. על פי הדיווח, ההקצאה נועדה לפינוי וסילוק חומרים בקיעים ממתקנים איראניים. הדיווח טרם אושר באופן עצמאי.
מקור בודד דיווח בערב יום רביעי כי הממשל האמריקני מבקש 672 מיליון דולר לפינוי חומרים גרעיניים מאיראן. הדיווח, שפורסם על ידי Disclose.tv, אינו מספק פרטים נוספים על המתקנים שייפגעו, ציר הזמן, או האם הבקשה היא חלק מהצעת תקציב רשמית. הסכום וההצעה לא אושרו על ידי מקורות נוספים או גורמים רשמיים בארה״ב.
הבקשה מגיעה על רקע מבול של הצהרות ודיווחים על הדיפלומטיה הגרעינית בין ארה״ב לאיראן. כפי שדיווח The Zioneer בעבר (רקע), הנשיא טראמפ פרסם הצהרות סותרות בנוגע למדיניות איראן בשבועות האחרונים — לעיתים רמז על הסכם קרוב, לעיתים איים בפעולה צבאית, וחזר והכחיש שארה״ב תממן את שיקום איראן. בקשת המימון הזו, אם תאושר, תהווה צעד מנהלי מוחשי לקראת פירוק או אבטחת חומרים בקיעים איראניים.
נכון לעכשיו, הדיווח אינו מאומת, ולא פורסם אישור רשמי מהבית הלבן, משרד החוץ או הפנטגון.
2 התפתחויות
- מבוססטראמפ מבטיח הסכם גרעין עם איראן: האורניום ייצא, הכסף יוגבל לסיוע הומניטרי
- מתפתחטראמפ לג׳ורנליסט: האמריקנים 'תובעים' מימון למערכה באיראן
- מבוססטראמפ לנתניהו: ההסכם הסופי יכלול הוצאת חומר מועשר, פירוק תשתיות, הגבלת טילים ועצירת תמיכה בשלוחות
- מבוססטראמפ: "האורניום המועשר של איראן לא חשוב כרגע; קבור בבטחה מתחת לאדמה"
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
