בעקבות הביקורת ההולכת וגוברת של חיילים בשטח על הגבלת הפעילות שלהם, קצינים מדווחים על חשש גובר בקרב הלוחמים מפני מגבלות הפוגעות ביעילותם ובביטחונם, כך לפי גורמים צבאיים.
גורם צבאי דיווח הערב (שני) כי חיילים בשטח מביעים אי־נחת גוברת מהמגבלות שהוטלו על פעילותם. הביקורת באה על רקע דיון ציבורי רחב בקרב פרשנים וקציני מילואים על נהלי הפתיחה באש שהוטלו על ידי הדרג המדיני, במיוחד בגזרת לבנון ועזה.
כפי שדיווח The Zioneer בימים האחרונים, לוחמים בקו הצהוב בדרום לבנון תיארו צורך באישור בדרגים גבוהים לפעולה מול מחבלים, ואילו בעזה סיפרו קצינים ל-i24NEWS כי מפקד אוגדה הקשיח את נהלי הפתיחה באש בקו הצהוב, והחליף הוראות ירי קטלני בהליך מעצר המאפשר ירי עד הברכיים לכל היותר.
הדיווח הנוכחי אינו מציין לאיזו גזרה מתייחסת הביקורת, אך הוא עולה בקנה אחד עם דיווחים קודמים על מגבלות מבצעיות. קציני מילואים ופרשנים בכירים קראו בפומבי להסיר את מגבלות האש והזהירו כי המדיניות מסכנת חיילים. טרם התקבלה תגובה רשמית של צה״ל.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
