קצינים הפועלים ברצועת עזה מסרו ל-i24NEWS כי מפקד האוגדה הקשח את הוראות הפתיחה באש בקו הצהוב: במקום ירי על מנת להרוג — נוהל מעצר המסתיים בירי לברכיים לכל היותר. הלוחמים אומרים שהשינוי מסכן את חייהם ופוגע במעט המבצעיות שנותרה.
The Zioneer דיווחה הערב (שני, 18:08) שקצינים מסרו ל-ynet כי צה״ל הוקשח את נהלי הפתיחה באש בעזה. כעת, לפי כתבה מפורטת של טל סבג ב-i24NEWS, השינוי הספציפי הוא זה: לאורך הקו הצהוב — רצועת החיץ בתוך עזה — הורה מפקד האוגדה שבמקום ירי על מנת להרוג, יפעלו לוחמים לפי נוהל מעצר המסתיים בירי לברכיים לכל היותר. החיילים מראיינים אומרים שההנחיה מסכנת את חייהם ו״לוקחת את מעט המבצעיות שהייתה".
התפתחות זו מקבילה להגבלות דומות המדווחות בדרום לבנון, שם מאז השבוע שעבר כל מגע או תקיפה מחייבים אישור בדרגים הגבוהים ביותר, לרבות הרמטכ״ל (גל״צ, ראשון 13:50; ניו יורק טיימס, שני 19:24). בלבנון, חיילים בקו הצהוב תיארו "מציאות שונה לחלוטין" הדורשת אישור לפעולה מול מחבלים (עמית סגל/N12). הנחיית עזה פועלת לפי אותו היגיון. לא ברור אם השינוי הגיע מהדרג המדיני או משקף מדיניות רחבה יותר בין הגזרות.
פתוח: האם הנוהל החדש זמני או קבוע, והאם תלונות הקצינים הביאו לשינוי מצד הפיקוד העליון.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
