חבר הפרלמנט חסן פדללה אמר כי נתניהו ניהל משא ומתן עם רשות לבנונית חסרת לגיטימציה חוקתית ואמצעי אכיפה, כך לפי הודעה שפורסמה הערב (שישי). פדללה הכריז כי מצב האיבה עם ישראל יישאר על כנו, והאשים את מקדמי הנורמליזציה בשותפות לפשעי האויב.
חבר הפרלמנט חסן פדללה תקף הערב (שישי) את ההסכם המתגבש בין ישראל ללבנון וטען כי ראש הממשלה נתניהו ניהל משא ומתן עם עצמו, שכן לממשלה הלבנונית אין לגיטימציה חוקתית ואין לה יכולת אכיפה.
ההודעה, שפורסמה בערוצים המקורבים לחיזבאללה, מחזקת את העמדה שהביע פדללה במהלך השבוע האחרון. כפי שדיווח The Zioneer (שישי, 21:29 ו-21:36), הוא הזהיר כי הרשויות הלבנוניות לא יוכלו לאכוף הסכם אלא במלחמת אזרחים. כעת, הוא מרחיק לכת ומאשים את מקדמי הנורמליזציה בשותפות לפשעי האויב.
פדללה חזר גם על הטענה, שדווחה ב-21:34, כי ההסכם בין ישראל לארה״ב נועד לשבש את מזכר ההבנות שנחתם בין איראן לארה״ב באיסלמבאד. דבריו מצטרפים לזעם הרחב יותר בחיזבאללה עליו דווח ב-22:18, שם הוזהר כי 'השטח ידבר'. הארגון הצהיר רשמית ב-22:38 כי אינו מחויב להסכם המסגרת.
נותר לברר האם לשונו של פדללה מבשרת על צעד מבצעי או שהיא נותרת בגדר רטוריקה. לא דווח על צעדים צבאיים מיידיים.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
