חזבאללה פרסם הערב (יום ו׳) את תגובתו הראשונה להסכם בין ישראל ללבנון, וקרא לממשלה הלבנונית לחזור בו מהמהלך ומכל ההחלטות שנקטה נגד עמה. הארגון תיאר את ההסכם כמסלול של ויתורים חד-צדדיים שישרתו את האויב — וזאת בשעה ששרי חזבאללה עצמם חברים בממשלה שחתמה עליו.
חזבאללה פרסם הערב (יום ו׳) את תגובתו הפומבית הראשונה להסכם שנחתם לאחרונה בין ישראל ללבנון, באמצעות הודעה שהגיעה לערוץ אבו עלי אקספרס. הארגון קרא לממשלה הלבנונית לחזור בה מההסכם ומכל ההחלטות הקשורות בו, ותיאר את ההסכם כמסלול של ויתורים חד-צדדיים ללא כל תמורה, שיוביל להרס המדינה וישרת את האויב.
ההודעה התקבלה בצל פרדוקס פוליטי ברור: חזבאללה הוא חלק מהממשלה שחתמה על ההסכם, באמצעות שרים מטעמו בקבינט. הארגון לא ציין בהצהרתו סעיפים ספציפיים בהסכם או הציע חלופה מדינית קונקרטית. כפי שדיווח The Zioneer בעבר, בכירי חזבאללה הזהירו שוב ושוב את השלטון בלבנון מפני ויתורים לישראל — לרבות אזהרת חבר פרלמנט של הארגון בסוף יוני כי כל ויתור לא ייושם, והחרפת הרטוריקה בשבועות האחרונים שהאשימה את הממשלה בכניעה לארה״ב וישראל.
ההודעה הנוכחית מייצגת את האתגר הישיר ביותר של הארגון עד כה כלפי הלגיטימיות של ממשלתו שלו בחתימה על ההסכם, אך נמנעת מהכרזה על צעדים מעשיים לחסימת ההסכם.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
