צה״ל עדכן כי תקף ארבע עמדות שיגור רקטות שהיו מוכנות לירי ברצועת עזה במהלך הלילה. בצבא ציינו כי העמדות הוקמו במהלך תקופת "הפסקת האש" הנוכחית, ונועדו לשיגור מיידי. האישור הרשמי מגיע לאחר דיווחים לא מאומתים מוקדמים יותר.
צה״ל אישר בצהרי יום רביעי כי תקף במהלך הלילה ארבע עמדות שיגור רקטות מוכנות לירי ברצועת עזה, וציין כי העמדות הוקמו במהלך תקופת הפסקת האש הנוכחית ונועדו לשיגור מיידי. האישור הרשמי של הצבא, שפורסם בשעה 12:02 שעון ירושלים, מסמן את ההתפתחות האחרונה ביום שבו התגברו הדיווחים.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה 12:09 שעון ירושלים, גורם טען כי חמאס מקים מחדש עמדות שיגור ברצועה ומתכונן למערכה הבאה. בשעה 12:02 דיווח The Zioneer על אישור ראשוני של צה״ל לתקיפות הלילה, בצירוף תיעוד שפורסם מהמבצע. בשעה 12:23 מסר הצבא את האישור הרשמי המלא להשמדת ארבע העמדות, תוך הדגשת לוח הזמנים שלאחר הפסקת האש.
הטענה משקפת את החשש הישראלי המתמשך מיכולת חמאס לשקם תשתית צבאית למרות הפסקת האש בפועל, כפי שדיווח The Zioneer בעדכון קשור ביום שני. לא נמסרו פרטים על נפגעים או מיקומים מדויקים בתוך הרצועה.
לא ברור אם ארבע העמדות היו היעדים היחידים שהותקפו, או אם צפויות פעולות נוספות של צה״ל בתגובה לפעילות השיקום.
4 התפתחויות
- מבוססצה״ל פירק שלושה מחסני אמצעי לחימה של חמאס במרכז רצועת עזה במהלך הלילה
- מתפתחצה״ל תוקף יעדים בעזה במהלך הלילה; מחוסלים ופצועים
- מבוססצה״ל: חיזבאללה שיגר יותר מ-50 רקטות לעבר כוחותינו בדרום לבנון במהלך הלילה; צה״ל תקף עשרות מטרות בתגובה
- מבוססחמישה מחוסלים בשתי תקיפות לילה ובוקר בעזה; שניים מהם מחבלי דעאש חמאס
מקורות ואות
- קליטה פנימית
