בכירים במודיעין ובפיקוד הדרום הזהירו הערב (ראשון) את הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, כי חמאס מייצר מאות מטעני חבלה וטילים נגד טנקים מדי חודש, מגייס לוחמים בגילאי 18–22, מאמן לוחמי נוח׳בה ומשקם את התשתית התת-קרקעית ברחבי רצועת עזה — כך לפי דברי קאן. לדברי הבכירים, חמאס אינו נתון תחת איום ממשי על שלטונו בעזה ואינו מתכוון לוותר על השליטה. צה״ל הודיע לארה״ב כי הוא תומך בחידוש הלחימה, בעוד וושינגטון מתנגדת ומבקשת לשמור על המתווה הנוכחי.
האזהרה, שדווחה הערב (ראשון) על ידי קאן, מגיעה ימים ספורים לאחר הערכה דומה שהוצגה לרמטכ״ל — כפי שדווח לראשונה ב-The Zioneer בשעה 20:33 ביום ראשון — מפי אותם גורמים במודיעין ובפיקוד הדרום. התדריך של יום ראשון מוסיף נתונים מפורטים: חמאס מייצר "מאות" מטעני חבלה וטילי נ״ט מדי חודש, מגייס דווקא בגילאי 18–22, מחזיר לאימונים לוחמי נוח׳בה, מנסה להבריח מסיני רחפנים וציוד קשר, ומשקם את רשת המנהרות ברחבי הרצועה.
מסקנת הגורמים, כפי שנמסרה לקאן, היא כי חמאס נותר קוהרנטי מבחינה צבאית, אינו רואה איום ממשי על שלטונו, ואינו מתכוון לוותר על השלטון. המסר לדרג המדיני והצבאי הוא שהארגון מתכונן באופן פעיל לעימות מחודש, ולא רק מקיים הפסקת אש.
הדיווח מציין גם פער ברור בין ישראל לארה״ב: צה״ל הודיע לוושינגטון כי הוא תומך בחידוש הפעילות ההתקפית בעזה, בעוד שהממשל האמריקאי מתנגד ומבקש לשמר את הסגר הנוכחי. מתח זה מהדהד חילוקי דעות דומים שדווחו על ידי The Zioneer ב-26 ביוני, אז תמך אלוף פיקוד הדרום בחידוש הלחימה בעוד המטכ״ל הסתייג.
מה שנותר בלתי מאומת: האם הרמטכ״ל זמיר העביר המלצה רשמית לדרג המדיני, והאם נקבע לוח זמנים מבצעי כלשהו. דיווח קאן מיוחס לגורמים שדיברו בעילום שם.
2 התפתחויות
- מתפתחחמאס מקים עמדות שיגור בעזה ומתכונן למערכה הבאה — גורם טוען
- מתפתחהמזרחן ד״ר דרור מנור מעריך: חמאס פועל בחשאי לבניית כוחו, משקיע בגיוס ילדים
- מבוססבמערכת הביטחון חילוקי דעות: אלוף פיקוד הדרום תומך בחידוש הלחימה בעזה, המטכ״ל מסתייג
- מבוססישראל נערכת למערכה חדשה בעזה אם חמאס יסרב להתפרק מנשקו; מקדמת פרויקט אמריקאי ברפיח
מקורות ואות
- קליטה פנימית
