אלוף פיקוד הדרום תומך בחידוש הלחימה ברצועת עזה, בטענה שחמאס נמצא בנקודת חולשה — כך לפי דיווח של הכתב הצבאי נועם אמיר (ערוץ 14) הערב (שישי). במטכ״ל ובדרג המדיני מעדיפים להתמקד בזירות מבצעיות נוספות ובמחסור בכוח אדם, ובשלב זה אינם מאשרים חזרה ללחימה.
ההתלבטות בצמרת הביטחון הישראלית בשאלת חידוש הלחימה בעזה נחשפה הערב (שישי) בדיווח של הכתב הצבאי נועם אמיר (ערוץ 14). על פי הדיווח, אלוף פיקוד הדרום סבור כי חמאס נמצא בנקודת חולשה ושחזרה למבצעים רחבי היקף תיטיב עם ישראל. מנגד, המטה הכללי והדרג המדיני מעדיפים בשלב זה שלא לאשר מהלך שכזה, תוך הפניית משאבים לזירות אחרות — בפרט דרום לבנון, יהודה ושומרון והמחסור החמור בכוח אדם.
הדיווח מצטרף לשורת פרסומים קודמים של The Zioneer השבוע: ביום שני דיווח גל״צ כי צמרת צה״ל ממליצה על פעולה מיידית בעזה, אך קיים חשש שנשיא ארה״ב יבלום. תחושת הדחיפות המבצעית טרם תורגמה להכרעה מדינית, ומגבלת כוח האדם מופיעה לראשונה כשיקול מרכזי בעיכוב.
נכון לערב שישי לא פורסמה תגובה רשמית או הכחשה מטעם הדרג המדיני או צה״ל.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
