בכירים באגף המודיעין ובפיקוד הדרום הזהירו בשבוע שעבר את הרמטכ״ל זמיר כי חמאס נערך מחדש למלחמה — מייצר מאות מטענים ונ״ט בחודש, מגייס מחבלים בגיל 18–22, חידש אימוני נוח׳בה ומנסה להבריח רחפנים ואמצעי תקשורת מסיני. הקצינים העריכו כי לארגון אין תחרות בעזה והוא לא מוכן לוותר על השליטה, לפי דיווח של איתי בלומנטל.
התרעת המודיעין, שהועברה בשבוע שעבר לרמטכ״ל זמיר על ידי בכירי אגף המודיעין ופיקוד הדרום, מציגה תמונת מצב עגומה של התעצמות חמאס חרף חודשי השקט היחסי. לפי דיווח איתי בלומנטל (N12), האזהרות מפרטות בניין כוח שיטתי: מאות מטענים ונ״ט מידי חודש; גיוס פעיל של מחבלים בגילים 18–22; חידוש אימוני נוח׳בה; ניסיונות להבריח רחפנים ואמצעי תקשורת מסיני; ושיקום תשתיות תת־קרקעיות ברחבי הרצועה.
הקצינים אמרו לזמיר: "חמאס חזק בשטח, אף אחד לא מאיים עליו, והארגון לא מוכן לוותר על השליטה בעזה".
בזירה המדינית, הדיווח מציין כי צה״ל העביר לאמריקנים עמדה התומכת בחזרה ללחימה פעילה, אך וושינגטון מתנגדת ומעדיפה להישאר במסגרת ההסכמית תוך המשך החזון של הנשיא טראמפ ומועצת השלום. זוהי עד כה התמונה המפורשת ביותר של הפער בין הערכות צה״ל למדיניות האמריקנית בעזה.
אזהרת המודיעין — המבוססת בשלב זה על מקור בודד — מתיישרת עם הערכות לא מאומתות שפרסם The Zioneer בשבועות האחרונים, שלפיהן חמאס פועל בחשאי לבניית כוחו ושיקום יכולות השיגור. הדיווח טרם אושר רשמית על ידי צה״ל או משרד הביטחון.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
