חבר ועדת הביטחון הלאומי של הפרלמנט באיראן אמר היום (ראשון) כי ייתכן שהנשיא טראמפ יחמיר בקרוב את היקף המלחמה ויקרע את הסכם ההבנה עם איראן, לפי גורם פרלמנטרי איראני. הדברים משקפים חשש גובר בטהראן כי ארה״ב עשויה לנטוש את המסלול הדיפלומטי.
חבר ועדת הביטחון הלאומי של הפרלמנט באיראן אמר היום (ראשון) כי הנשיא דונלד טראמפ עלול להחמיר בקרוב את היקף המלחמה ולקרוע את הסכם ההבנה עם טהראן. הדברים, שיוחסו לגורם פרלמנטרי איראני דרך טלגרם, משקפים חשש גובר בטהראן מכיוון היחסים בין ארה״ב לאיראן. ההערה מגיעה על רקע הידרדרות רחבה: כפי שדיווח The Zioneer בשבועות האחרונים, ההערכות בירושלים ובוושינגטון מצביעות על סיכון הולך וגם שארה״ב תנטוש את הדיפלומטיה לטובת הסלמה צבאית נגד תשתיות איראן. הקבינט הביטחוני הביע בעבר חשש שטראמפ עשוי לכבול את ידי צה״ל בכל החזיתות במקביל למעבר לקו נוקשה יותר מול איראן — דינמיקה שתשאיר את ישראל נתונה בין לחצים אמריקניים סותרים. ההערה האיראנית הזו מדגישה כי תרחיש ההסלמה נדון כעת בגלוי גם בטהראן. לא נמסר אישור רשמי מארה״ב או מאיראן.
- מתפתחדובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן מאיים לנתק את המו״מ ולפתוח במלחמה
- מבוססדובר ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט האיראני: הסבירות שטראמפ ינסה להטעות גבוהה
- מתפתחיו״ר ועדת הביטחון הלאומי של הפרלמנט האיראני: טראמפ יחזור בו ויתחרט אם יפר את הפסקת האש
- מבוססתקשורת באיראן: בטהרן רואים באיומי טראמפ הפרת הסעיף הראשון במזכר; המשלחת בוחנת תגובה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
