יו״ר ועדת הביטחון הלאומי של הפרלמנט האיראני אמר כי טראמפ "לא גילה מחויבות" לעקרונות המשא ומתן או הפסקת האש, והזהיר כי "הפרה פזיזה של הפסקת האש" תוביל ל״נסיגה וחרטה" מצד ארה״ב, לפי מקור בפרלמנט האיראני.
יו״ר ועדת הביטחון הלאומי של הפרלמנט האיראני פרסם הלילה (שבת) אזהרה חריפה כלפי נשיא ארה״ב דונלד טראמפ, וקבע כי טראמפ "לא גילה מחויבות לעקרונות המשא ומתן או הפסקת האש". לפי מקור בפרלמנט האיראני שצוטט בתקשורת הישראלית, אמר היו״ר כי "הפרה פזיזה של הפסקת האש" תוביל ל״נסיגה וחרטה" מצד ארצות הברית.
ההצהרה היא האחרונה בשורה של אזהרות פומביות שהחריפו בשבועות האחרונים מצד בכירים איראניים. The Zioneer דיווח בעבר על איומים דומים של יו״ר ועדת הביטחון הלאומי, אבראהים עזיזי, וכן של יו״ר הפרלמנט מוחמד קאליבאף וחברי פרלמנט נוספים, כולם מזהירים מהשלכות אם ארה״ב תפר את תנאי הסכם הפסקת האש. הדברים נאמרים על רקע מתיחות מתמשכת ואיתותים פומביים בין טהראן לוושינגטון, כאשר איראן נוקטת עמדת התרסה ומוכנות להגיב לכל פעולה אמריקנית שנתפסת כתוקפנית.
הסכם הפסקת האש הספציפי אליו מתייחסת האזהרה לא פורט בהודעה. ההערה נותרה ברמת איום של גורם פרלמנטרי, אינה הודעת מדיניות רשמית מטעם הממשלה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
