יו״ר הפרלמנט האיראני מוחמד גליבף ושר החוץ עבאס עראקצ׳י נחתו בעומאן וייפגשו עם הסולטאן היית׳ם בן טארק. על פי הדיווחים, השיחות יעסקו בהרחבת שיתוף הפעולה הדו-צדדי ובהסדרת סוגיית הניהול האיראני של מצר הורמוז.
יו״ר הפרלמנט האיראני מוחמד גליבף ושר החוץ עבאס עראקצ׳י הגיעו לעומאן לשיחות, בהמשך לדיווחים קודמים על יציאתם לדרך. על פי הדיווחים, גליבף צפוי להיפגש עם הסולטאן היית׳ם בן טארק כדי לדון בהרחבת שיתוף הפעולה הדו-צדדי ובמאמצים משותפים לייצוב הסדרי הניהול האיראני של מצר הורמוז. עראקצ׳י מלווה את גליבף בביקור, כך עולה מהדיווחים.
הביקור מגיע זמן קצר לאחר דיווח קודם של The Zioneer (שעה 18:59) לפיו השניים בדרכם לעומאן לדיונים דומים, כחלק ממהלך דיפלומטי על רקע המתיחות האזורית. מצר הורמוז עמד לאחרונה במוקד חיכוכים ביטחוניים, כשטהרן מנסה לבסס שליטה והאמריקנים לוחצים על חופש השיט. השיחות במוסקט נראות כהמשך למגעים דיפלומטיים איראניים שכללו מתווכים פקיסטנים וקטארים בשבועות האחרונים.
טרם פורסמו פרטים על תוצאות קונקרטיות או הסכמות מהפגישה הצפויה עם הסולטאן העומאני. הביקור מדגיש את תפקידה המסורתי של עומאן כמתווכת וכצינור בין איראן לקהילה הבינלאומית.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
