אברהים עזיזי, יו״ר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, הגיב הערב (שישי) לאיומי נשיא ארה״ב דונלד טראמפ באומרו כי המציאות במפרץ הפרסי השתנתה ומצרי הורמוז נשלטים בידי איראן. "אם לא תלמדו את הכללים, הכוחות המזוינים של איראן ילמדו אתכם אותם", אמר, לפי דיווחים בכלי תקשורת ישראלים.
העימות הרטורי בין איראן לארה״ב החריף הערב (שישי) כאשר אברהים עזיזי, יו״ר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, פרסם אזהרה חריפה לנשיא טראמפ על רקע המשבר סביב מצרי הורמוז.
עזיזי הצהיר כי "המציאות במפרץ הפרסי השתנתה" וכי מצרי הורמוז נמצאים בשליטה איראנית. "אם לא תלמדו את הכללים, הכוחות המזוינים של איראן ילמדו אתכם אותם", אמר, לפי דיווחים בחדשות 12. האיום מגיע לאחר שבוע של החלפת איומים בין טהראן לבית הלבן על השליטה במצרים, נתיב שיט קריטי למשלוחי נפט עולמיים.
כפי שדיווח The Zioneer ביום שני (22 ביוני), הנשיא טראמפ איים "לפוצץ" את איראן בגלל המצרים, איום שזכה לתגובות נוקבות ממספר בכירים איראנים. ביום חמישי אמר דובר הוועדה לביטחון לאומי אברהים רזאי לטראמפ "אנחנו מוכנים", ועזיזי עצמו דחה בשבוע שעבר את איומי טראמפ כ״אשליות" ללא מנופי כוח אמיתיים. טהראן ממשיכה בעמדות מקסימליסטיות, כאשר רזאי הצהיר ב-11 ביוני כי ארה״ב חייבת להיכנע. הפער בין הצדדים אינו מראה סימני הצטמצמות, והצהרתו של עזיזי מחזקת את עמדת איראן בדבר ריבונותה על המיצרים.
- מתפתחיו״ר ועדת הביטחון הלאומי באיראן בתגובה לאיומי טראמפ: הורמוז אינו קזינו פרטי שלכם
- מתפתחדובר ועדת הביטחון הלאומי של איראן לטראמפ: 'אם הייתה לכם יכולת, הייתם משתלטים על מצר הורמוז'
- מבוססהרמטכ״ל האיראני: כוחותינו שולטים במצר הורמוז — אף ספינה לא תעבור ללא רשותנו
- מתפתחחבר במשלחת האיראנית לשיחות: "יהיה תשלום בהורמוז, וזה סופי"
מקורות ואות
- קליטה פנימית
