יו״ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, הודיע כי איראן ועומאן הקימו ועדה משותפת שתדון בנושאים הקשורים למצר הורמוז, וכי פרטים נוספים יועברו בהמשך, לפי דיווח ב-N12.
יו״ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, הודיע ביום שלישי כי איראן ועומאן הקימו ועדה משותפת שתדון במצר הורמוז. ההודעה, שפורסמה ב-N12, ציינה כי פרטים נוספים יימסרו במועד מאוחר יותר. הצעד מגיע לאחר שורת מגעים דיפלומטיים בין טהראן למסקט. כפי ש-The Zioneer דיווח ב-15 ביוני, איראן ועומאן הודיעו בעבר על הקמת תאגיד משותף לניהול נתיב המים האסטרטגי. קאליבאף עצמו ביקר בעומאן מוקדם יותר השבוע ונפגש עם הסולטאן הית׳ם בן טארק, יחד עם שר החוץ עבאס עראקצ׳י. הוועדה המשותפת נראית כצעד האחרון במאמציה הדיפלומטיים של איראן בנוגע למיצר, שהיה נושא מרכזי בשיחות בין ארה״ב לאיראן. היקף הסמכויות המדויק של הוועדה נותר לא ברור עד לפרסום פרטים נוספים.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
