מאמר חדש של נפתלי טוען שישראל חייבת לשמור על שליטה ביטחונית מלאה ואינה יכולה להסתמך על אף בעלת ברית, גם לא על ארה״ב — ומקשר בין הטיעון לבין סירובו של ראש הממשלה נתניהו לסגת מדרום לבנון. המאמר מהדהד את העמדה שהעבירה ישראל בימים האחרונים על רקע השיחות הדיפלומטיות על הזירה הצפונית.
מאמר ניתוח חדש של נפתלי — שפורסם דרך חשבון הסאבסאק שלו והוצלב בתעלת הטלגרם של The Zioneer — טוען שישראל לא יכולה ולא תפקיד את ביטחונה בידי אף מעצמה זרה, כולל בעלת בריתה הגדולה ביותר, ארצות הברית. המאמר ממסגר את הטיעון סביב סירובו של ראש הממשלה נתניהו לסגת מדרום לבנון, ומציג את העמדה כעניין של ריבונות ולא של התרסה.
הניתוח מגיע על רקע מחלוקת דיפלומטית ממושכת בנוגע לסעיף הלבנוני במסגרת ההסכם המתגבש בין ארה״ב לאיראן. כפי שדיווח The Zioneer בשבוע האחרון, גורמים ישראלים בכירים — כולל ראש הממשלה עצמו — הצהירו שוב ושוב שצה״ל לא ייסוג מעמדותיו בדרום לבנון, אפילו תחת לחץ אמריקאי. המאמר אינו מצטט הצהרות רשמיות חדשות אלא מסנתז את העמדה הציבורית הישראלית לטיעון נרחב יותר של תפיסת ביטחון. הוא משקף את קו הסיקור הקיים של המערכת, שעקב אחר ההתפתחויות בחזית הצפונית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
