שגריר ישראל בארה״ב, יחיאל לייטר, אמר בטקס החתימה על ההסכם עם לבנון כי "איראן וחיזבאללה יצאו מהמשחק", על פי דיווח. ההצהרה מבטאת הערכה דיפלומטית של תוצאות תהליך הפסקת האש.
בטקס חתימה עם לבנון בערב שישי, הכריז שגריר ישראל בוושינגטון יחיאל לייטר: 'איראן וחיזבאללה יצאו מהמשחק', על פי דיווח. ההצהרה מסמנת את ההסכם ככישלון אסטרטגי עבור המיליציה הנתמכת על ידי איראן ופטרונה, אך לא נמסרו פרטים נוספים על מקום הטקס או ההסכם עצמו.
דבריו של לייטר הם האחרונים בסדרת הצהרות תקיפות. כפי שדיווח The Zioneer בעבר, לייטר האשים שוב ושוב את חיזבאללה בהפרת הפסקת האש והזהיר מפני גישה אמריקנית 'תאונת רכבת' לשיחות. מדיניות ההצהרה של השגריר בעבר—שטענה כי אש חיזבאללה מהווה הפרה ומצדיקה תקיפות בביירות—הייתה עקבית.
מה שנותר פתוח: אופיו המדויק של 'הטקס', האם ההסכם נחתם או פשוט נחגג, וכל טקסט רשמי. הדיווח מבוסס על מקור בודד, והאות הוא בתהליך (Developing) בהמתנה לאישור נוסף או לתגובה ישראלית רשמית.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
