משלחת ביטחונית בראשות מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה בהודו וקיימה פגישות עם שר ההגנה, הרמטכ״ל ובכירים נוספים. הפגישות עסקו בהעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני-תעשייתי בין המדינות והרחבת הייצוא הביטחוני מזרחה, כך מסר משרד הביטחון.
משלחת ביטחונית ישראלית בראשות מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה ביום שני להודו לביקור עבודה קצר, כך נמסר מטעם משרד הביטחון. ברעם קיים סדרת פגישות רמות דרג עם שר ההגנה, מזכיר ההגנה, הרמטכ״ל ובכירים נוספים ממשרד ההגנה ההודי.
הפגישות התמקדו בהעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני-תעשייתי בין שתי המדינות ובהרחבת הייצוא הביטחוני מזרחה, בהתאם לאסטרטגיית המשרד. ברעם תיאר את הודו כ״שותפה אסטרטגית מרכזית של מדינת ישראל" והוסיף כי הביקור משקף את עומק הברית המתפתחת ואת הקשר בין שני העמים, הנשען על ערכים משותפים ואמון הדדי.
הביקור בא לאחר פגישה מוקדמת יותר באותו יום בין ברעם לשר ההגנה ההודי רג׳נאת׳ סינג בניו דלהי, כפי שדווח ב-The Zioneer. פגישה זו הייתה אף היא חלק מאותו דיאלוג בדרגים גבוהים שמטרתו חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני.
טרם פורסמו הסכמים או הכרזות על פרויקטים ספציפיים. הביקור ממחיש את המאמץ הישראלי להרחיב את שותפויותיה האסטרטגיות מזרחה, במיוחד על רקע השינויים האזוריים.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
