גורם ביטחוני שצוטט ב-The Zioneer מעריך כי חמאס מתבסס מחדש ברצועת עזה. במקביל, צה״ל מרחיב את אחיזתו ומתכנן להקים ברפיח אזור אזרחי תחת מתווה ירוק (שגרה). הדיווח לא אומת באופן בלתי תלוי.
גורם ביטחוני יחיד, שצוטט ב-The Zioneer, מסר הבוקר (שלישי) כי במערכת הביטחון הישראלית מעריכים שחמאס מתבסס מחדש בעזה. לדברי הגורם, צה״ל מרחיב את אחיזתו ומתכנן להקים אזור אזרחי ברפיח במתווה 'ירוק' — מעמד ההגנה האזרחית המייצג שגרה מלאה, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. המונח 'עיר ירוקה' בפרסום המקורי מתייחס למתווה ביטחוני אזרחי, לא לנושא סביבתי או אפידמיולוגי.
הדיווח מבוסס על מקור בודד ולא אומת באופן בלתי תלוי. The Zioneer דיווח בעבר על הערכות בדבר התבססות מחודשת של חמאס, ובהן ניתוח של ד״ר דרור מנור מ-22 ביוני, ועדכון מחיל הים מ-18 ביוני בנוגע להיערכות לניסיונות חדירה ימית. הדיווח הנוכחי מוסיף ממד מבצעי — תכנון לסדר אזרחי שלאחר הלחימה ברפיח — אך טרם אומת.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
